Εδώ και πολλά χρόνια ο ΣΤΕΚ τονίζει την ανάγκη δημιουργίας ειδικού Σώματος Τουριστικής Αστυνομίας, με ευρείες αρμοδιότητες, μεταξύ των οποίων η πάταξη παρανομιών, ο έλεγχος της νομιμότητας των τουριστικών επιχειρήσεων, η καταπολέμηση του φαινομένου της ηχορύπανσης που ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο είναι ακόμη πιο έντονη και γενικότερα η καλύτερη αστυνόμευση για την ασφάλεια όλων.

Για παράδειγμα, τα πρόσφατα περιστατικά ατυχημάτων με τετράτροχες μοτοσυκλέτες, τα οποία για ακόμα μία χρονιά παρουσιάζουν σημαντική αύξηση κατά τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν, χρήζουν άμεσης επίλυσης. Πέραν των σημαντικών ζητημάτων ασφάλειας που δημιουργούνται, αμαυρώνεται και η εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό.

Ως έχουμε πληροφορηθεί, ο Δήμος Αγίας Νάπας απέστειλε επιστολή στο υπουργείο Μεταφορών ζητώντας την απαγόρευση κυκλοφορίας των συγκεκριμένων οχημάτων μεταξύ 9 το βράδυ και 6 το πρωί, αλλά μέχρι στιγμής δεν έλαβε κάποια απάντηση. Η αυξημένη αστυνόμευση στις επηρεαζόμενες περιοχές τις τελευταίες βδομάδες έχει αμβλύνει το πρόβλημα αλλά σίγουρα απαιτούνται και πιο μόνιμες λύσεις. Επιπρόσθετα, ως ΣΤΕΚ φρονούμε επίσης πως για τις όποιες αποφάσεις πρόκειται να ληφθούν, θα πρέπει να έχει λόγο και να είναι ενήμερο το υφυπουργείο Τουρισμού αφού πρόκειται για κατ’ εξοχήν θέμα που άπτεται του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Πάγιο αίτημά μας αποτελεί η λήψη άμεσων και δραστικών μέτρων μπροστά σε οποιοδήποτε φαινόμενο επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις, όχι μόνο για το τουριστικό μας προϊόν αλλά και για τη ζωή και την ασφάλεια τουριστών και ντόπιων. Ως εκ τούτου, θεωρούμε μονόδρομο τη δημιουργία ειδικού Σώματος Τουριστικής Αστυνομίας, διαχρονική θέση του ΣΤΕΚ, πρόταση η οποία έχει διαβιβαστεί επανειλημμένα σε όλους τους καθ’ ύλην αρμόδιους Υπουργούς και φορείς χωρίς δυστυχώς να εισακουστούμε.

Ως Κύπρος, οφείλουμε να καταβάλουμε μεγαλύτερη προσπάθεια για ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος, κάτι που δεν πρόκειται να επιτύχουμε όσο συνεχίζουμε να βάζουμε διαχρονικά προβλήματα κάτω από το χαλί αφήνοντάς τα να διογκώνονται επικίνδυνα, όπως στην περίπτωση των τετράτροχων μοτοσυκλετών, της ηχορύπανσης, της ελλιπούς υποδομής, των κακοτεχνιών και πολλών άλλων.